Twitter

Kobiety siłą napędową w globalnej gospodarce

piątek, 2 kwietnia 2010

Jak kobiety są postrzegane w biznesie i polityce? Jaka jest ich rola we współczesnym świecie? Na te i inne pytania próbowali odpowiedzieć uczestnicy dyskusji pt. „Kobiety siłą napędową w globalnej gospodarce”zoorganizowanej w ramach Tygodnia Kobiet Sukcesu na SGH.

Do udziału w spotkaniu zaproszone zostały wybitne kobiety ze świata biznesu, polityki i sztuki:

  • Bożena Batycka – właścicielka firmy Batycki,
  • Henryka Bochniarz – Prezydent Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan,
  • Halina Frańczak – Dyrektor Marketingu i PR w Deloitte Polska,
  • Katarzyna Lengren – malarka, dziennikarka, pisarka, scenografka,
  • Julia Pitera – Sekretarz Stanu, Pełnomocnik Rządu ds. Opracowania Programu Zapobiegania Nieprawidłowościom w Instytucjach Publicznych,
  • Beata Stelmach – Prezes Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych, wykładowca na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Rolę moderatora pełnił Wojciech Szeląg, szef redakcji ekonomicznej Polsat News.

Punktem wyjścia do dyskusji były główne wnioski zaprezentowane tydzień wcześniej podczas ogólnoświatowego webcastu zorganizowanego przez Deloitte, z udziałem liderek biznesu i sektora publicznego reprezentujących różne regiony naszego globu. Panelistki przedstawiły swój punkt widzenia na postrzeganie roli i udziału kobiet w życiu publicznym. Próbowały także odpowiedzieć na pytanie, czy rzeczywiście kobiety staną się siłą motoryczną biznesu w przyszłości. Oto jedne z ciekawszych wniosków zaprezentowanych podczas spotkania:

  • Polki są jednymi z najlepiej wykształconych kobiet na świecie,
  • w wielu firmach w Polsce, najczęściej o charakterze międzynarodowym, istnieją specjalne programy na rzecz wyrównywania szans obu płci w dostępie do awansów, wynagrodzeń i szkoleń, co ułatwia kobietom umacnianie pozycji zawodowej,
  • w budowaniu kariery najważniejsze jest podejście samej kobiety – uświadomienie sobie, jakie cele chce osiągnąć i znalezienie sposobów w jaki sposób może je realizować.

Dzięki sondzie przeprowadzonej w trakcie spotkania wszyscy uczestnicy panelu mieli możliwość podzielenia się swoją opinią. Aż 80% osób zgodziło się z tezą, że w ciągu ostatnich dziesięciu lat w Polsce zwiększyła się liczba kobiet na najwyższych stanowiskach kierowniczych. Jednakże 54% głosujących uznało, że kobiety w Polsce nie mają równych szans osiągania sukcesu co mężczyźni (z opinią tą nie zgodziło się 44% uczestników). Zbadaliśmy także wpływ spowolnienia gospodarczego na awanse kobiet na najwyższe stanowiska kierownicze w naszym kraju: 18% głosujących uznało, że spowolnienie miało wpływ pozytywny, 16% - negatywny, 26% - obojętny, natomiast 40% opowiedziało się za tym, że wpływ na awanse zależał od sytuacji.

O Tygodniu Kobiet Sukcesu:

Tydzień Kobiet Sukcesu to przedsięwzięcie z powodzeniem organizowane od 2006 roku i skierowane do studentek, które chcą odkrywać swoje pasje i rozwijać umiejętności. Celem wydarzenia jest promowanie wizerunku twórczej oraz przedsiębiorczej kobiety poprzez zachęcenie do świadomego zarządzania karierą, pełnego wykorzystania możliwości i samorealizacji.

Patronami honorowymi tegorocznej edycji wydarzenia są prof. dr hab. Danuta Hübner, Jego Magnificencja Rektor SGH prof. dr hab. Adam Budnikowski oraz Grażyna Kulczyk. Firma doradcza Deloitte jest jednym z partnerów merytorycznych wydarzenia.

W programie Tygodnia Kobiet Sukcesu przewidziane są wykłady, bezpłatne badania IQ, warsztaty z dziedziny komunikowania, autoprezentacji, technik NLP, budowania własnej kariery, kreatywności, malowania, fotografii i inne.

Konfederacja LewiatanStowarzyszenie Kongres KobietEFNI